Aktualizacja: 5 lipca 2019 32 dzień wakacji 42 dni do końca wakacji dodaj do ulubionych ustaw stronę jako startową

przydatne linki

subskrypcja

New Page 1
24 czerwca 2019

W dniach 3- 7.06.2019 r. 19 uczniów z klas VI-VIII uczestniczyło w wycieczce do Wrocławia. Nasza przygoda rozpoczęła się na dworcu PKP w Stargardzie. Na miejscu byliśmy około godziny 16. Po zakwaterowaniu i chwili odpoczynku wyruszyliśmy na spacer po Rynku we Wrocławiu. Następnie udaliśmy się na obiadokolację w restauracji „ Verona”. We wtorek rano po śniadaniu spotkaliśmy się z przewodniczką miejską, która przekazała nam informacje na temat zwiedzanych obiektów: Rynku, Uniwersytetu Wrocławskiego, Ostrowa Tumskiego, kościołów- p. w. NMP i Katedry. Ciekawym elementem naszej wędrówki był most miłości, na którym zakochane pary wieszają kłódki na znak wiecznej trwałości związku. Piękna, słoneczna pogoda dała się nam we znaki. Chwilę relaksu mieliśmy na statku podczas rejsu po Odrze. Przewodniczka opowiedziała nam ciekawą historię o wrocławskich krasnalach, które są umieszczane w różnych punktach miasta. Następnie zobaczyliśmy Halę Stulecia – jeden z nielicznych w Polsce obiektów światowego dziedzictwa UNESCO. Na jej tle obejrzeliśmy pokaz fontann multimedialnych. Potem poszliśmy do ogrodu japońskiego, w którym podobały nam się piękne okazy bonsai oraz ogromne pomarańczowe karpie. Później rozpoczęliśmy poszukiwania wrocławskich krasnoludków na Starym Mieście. Zlokalizowaliśmy ponad 20 krasnali, w tym Więźnia, Głuchoniemego, Gołębiarza, Rowerzystę, Górnika i Słupnika. Rekordzistą w poszukiwaniach okazali się Bartosz Orman i Jakub Smółka. Około godziny 18 pojechaliśmy do Muzeum Narodowego, aby obejrzeć słynną „Panoramę Racławicką”. Trzeciego dnia zwiedzaliśmy wrocławskie ZOO z przepięknym Afrykarium. W czwartek pojechaliśmy do kopalni złota w Złotym Stoku. Przeszliśmy podziemną trasą turystyczną, poznając historię kopalni i ludzi w niej pracujących. Każdy z nas mógł spróbować swych sił w płukaniu złota. Następnie odwiedziliśmy Wioskę Indiańską „ Pocahontas” w Zabrodziu. Tam spotkaliśmy się z Szamanem i z Wodzem, którzy wtajemniczyli nas w świat Indian. Następnie zdobywaliśmy sprawności indiańskie: strzelając z łuku, chodząc na indiańskich nartach, grając w grę balonową, bieg Apacza i wiele innych. Zmęczeni ale szczęśliwi wróciliśmy wieczorem do Wrocławia. W piątek po śniadaniu spakowani wyruszyliśmy na dworzec i pociągiem wróciliśmy do domu.

powrót

do góry
Contents copyright © 2004 by SP Rzeplino. Wszelkie prawa zastrzeżone! Created by Arkadiusz Kowalski