Aktualizacja: 31 października 2017 80 dzień nauki 214 dni do wakacji dodaj do ulubionych ustaw stronę jako startową

do wygrania cenne nagrody

subskrypcja

New Page 1
25 czerwca 2014

Liczna, bo 30 osobowa grupa uczniów klasy Vb, VIa i VIb stawiła się we wtorkowe przedpołudnie 24 czerwca wraz z opiekunami p. Ela Jarosz, p. Basią. Drzewiecką, p. Gosią Kocjan i kierownikiem wycieczki p. Marleną Strzelecką w Szczecinie. W myśl słów „ Cudze chwalicie, swego nie znacie” postanowiliśmy zwiedzić ciekawe miejsca w Szczecinie. Nasze zwiedzanie rozpoczęliśmy na Wałach Chrobrego od Astronomicznej Eureki. Część z nas została w planetarium, zaś pozostali uczniowie udali się do Eureki interaktywnej, gdzie po przez szereg doświadczeń, działania na przyrządach, zabawie jak w wesołym miasteczku dowiedzieli się o prawach fizyki. Następnie po krótkiej przerwie na posiłek w KFC udaliśmy się na spacer po Szczecinie z panią przewodnik Magdaleną Hanusz.

Nasz spacer zaczęliśmy od Zamku Książąt Pomorskich. Pani Przewodnik przybliżyła nam historie nie tylko Szczecina, ale całego Pomorza Zachodniego. Stamtąd udaliśmy się krętymi uliczkami na Stare Miasto. Po drodze zatrzymaliśmy się między innymi przy kamienicy Loitzów, obecnie Liceum Plastycznym. Ale to nie był koniec naszego spaceru, z pod Baszty Siedmiu Płaszczy przemieściliśmy się do parku Kasprowicza i zaczęliśmy drugi etap zwiedzania. Tam od pomnika Czynu Polaków przeszliśmy wśród zielonych platanów w stronę Teatru letniego i doszliśmy aż do różanki, czyli Ogrodu Różanego, którego zapachu nie jesteśmy w stanie opisać. Trzeba po prostu samemu tam przyjechać i poczuć ten zapach.

Przedostatnią atrakcją, która na nas czekała to było Muzeum Komunikacji i Techniki. Tutaj frajdy nie było końca. Mogliśmy nie tylko podziwiać stare tramwaje, autobusy, motory, samochody, ale także wejść do nich . Niektórzy z nas mogli poprowadzić za pomocą symulatora tramwaj. Aby poprowadzić ten tramwaj, trzeba było wykazać się takimi samymi umiejętnościami jak motorniczy sprzed kilkudziesięciu lat. Na koniec naszego zwiedzania udaliśmy się do przepięknej, gotyckiej katedry św. Jakuba. Po zwiedzeniu wnętrza bazyliki wjechaliśmy windą na wysokość 53 metrów na punkt widokowy. Stamtąd podziwialiśmy panoramę Szczecina.

Większość z nas obiecała sobie, że następnym razem zabierze rodziców nie do galerii handlowych, lecz do pięknego, zielonego, a przede wszystkim ciekawego Szczecina, choćby to na Wały Chrobrego.

powrót

do góry
Contents copyright © 2004 by SP Rzeplino. Wszelkie prawa zastrzeżone! Created by Arkadiusz Kowalski